Основні наукові праці: за період науково-педагогічної діяльності опубліковано біля 150 наукових праць у їх числі 15 посібників та 5 монографій, зокрема:
1. Особа в розколотій цивілізації: освіта, світогляд, дії: Монографія. – Львів: Українські технології, 2005. – 384 с.
2. Цивілізаційні аспекти сучасного виховання // Lubelski rocznik pedagogiczny, XXV Lublin, 2005. – С.11–15.
3. Що таке розколота цивілізація? Українська реальність: Духовне життя українського суспільства: теоретико-методологічні та онтологічні проблеми розвитку. Колективна монографія в з-х кн..Кн. І. Київ – Дрогобич, 2008.
– С.158–207.
4. Rodzina w perspektywie podejscia systemowego // Wartosc I Dobro rodziny. Miеdzynarodowy Kongres Naukowy. 12–13 maja 2009. – Lublin: KUL, 2009. – S. 6.
5. Ідентичність особистості: теоретико-емпіричний аналіз: Практичний посібник. – Дрогобич, редакційно — видавничий відділ ДДПУ, 2009. – 70 с. (у співавторстві Стець В.І., Середняцька І.Я.)
6. Вища освіта України як фактор цивілізаційного визначення молоді: Монографія. – Київ, Педагогічна думка 2010. – 309 с. (у співавторстві Михальченко М.І.).
Наукове керівництво захищеними дисертаційними роботами:
Гриник І.Я., 2005р., Психологічний аналіз кризи ідентичності у студентської молоді (19.00.01–загальна психологія, історія психології) кандидатська дисертація.
Анотація: Запропоновано визначення ідентичності як інтегративного феномену, що забезпечує відповідність внутрішнього психологічного змісту особистості тому, що нею презентується, а також захист особистого Я, реалізованість власної «Я концепції», переживання цілісності власного буття. Запропоновано тезу, що криза ідентичності означає невідповідність, розбіжність структури Его, дифузність у єдності переживань, когніцій, мотивацій поведінки особистості. Створено стандартизовану схему додаткового компонент-аналізу інтерв`ю для діагностики формально-динамічних і якісних показників ідентичності та її кризи.
Ваврик А.Й. 2008р., Психологічні засади індивідуалізації учбового процесу шестиліток (19. 00. 07 – педагогічна та вікова психологія) кандидатська дисертація.
Анотація: Визначено основні концептуально-теоретичні підходи до проблеми розвитку особистості, розкрито сутність поняття індивідуалізації учбового процесу, з`ясовано специфіку особистісного онтогенезу в шестирічному віці та роль учбової діяльності як основного фактора розвитку шестилітніх першокласників. Обґрунтовано критерії, показники і рівні сформованості готовності дітей до школи, виявлено причини невстигання у першому класі, визначено місце і роль учителя в розвивальній та особистісно-орієнтованій системі навчання. Теоретично обґрунтовано й експериментально доведено, що процес психологічної готовності шестирічок до учбової діяльності залежить від їх індивідуально-психологічних особливостей, а індивідуалізація є потужним психолого-педагогічним засобом попередження невстигання та поглиблення процесу розвитку шестиліток. Запропоновано систему психолого-педагогічних рекомендацій щодо індивідуалізації учбового процесу шестирічних дітей.
Стець В.І. 2008р., Елітарність як концепт філософії освіти (09.00.10 – філософія освіти) кандидатська дисертація.
Анотація: наголошується на тому, що важливим питанням щодо організації освіти з метою формування еліти є диференціація навчання і насамперед, створення елітних навчальних закладів. Встановлено, що саме вища освіта може повною мірою сприяти самовизначенню елітарної особистості. Домінантами цього є ціннісні орієнтації, життєві установки та панівні в молодіжному середовищі настрої.
Спринська З.В. 2008р. Співвідношення агресивної поведінки та ціннісних орієнтацій особистості (19.00.01– загальна психологія, історія психології) кандидатська дисертація.
Анотація: З`ясовано, що ступінь значимості термінальних цінностей і сфер людського існування, які представлені в житті кожної людини, пов`язаний з окремими показниками агресивної поведінки, за допомогою яких відбувається реалізація бажань і прагнень особистості. Встановлено взаємозв`язок агресивної поведінки з ціннісними орієнтаціями, сферами життєдіяльності людини, а також адаптивними та комунікативними властивостями особистості, що суттєво впливають на процес соціальної регуляції поведінки. Розглянуто психологічні характеристики осіб з різним рівнем прояву агресії, зокрема, з високим і низьким рівнями індексів агресивності та ворожості.
Борисенко З.Т. 2008р. Психологічні особливості імперативних та діалогічних впливів батьків на підлітків (19. 00. 07 – педагогічна та вікова психологія) кандидатська дисертація.
Анотація: З`ясовано, що батьки у взаємодії з підлітками використовують імперативні та діалогічні виховні впливи, співвідношення яких залежить від стилю батьківської виховної взаємодії з підлітком. Доведено, що у разі використання імперативних і діалогічних виховних впливів простежуються статеві особливості. Розроблено теоретико-методологічні засади психокорекційної та профілактичної роботи з батьками підлітків. Створено й апробовано програму соціально-психологічного тренінгу «Формування у батьків навичок адекватного вибору імперативних і діалогічних виховних впливів» з метою сприяння конструктивній взаємодії батьків з підлітками.
Лялюк Г.М. 2008р. Психологічні особливості соціалізації підлітків в умовах родинної депривації (19. 00. 07 – педагогічна та вікова психологія) кандидатська дисертація.
Анотація: встановлено відмінності у структурі соціалізації підлітків-вихованців дитячих будинків та підлітків з родин. З`ясовано, що у підлітків-вихованців дитячих будинків вищий рівень тривожності, почування самотності, інтенсивності функціонування механізмів захисту, а саме: регресії, заміщення, компенсації у порівнянні з їх ровесниками з родин. Показано необхідність ресоціалізації депривованих підлітків, завдяки чому вони зможуть підвищити свою самооцінку та самоповагу, гармонізувати Я-концепцію та самосвідомість. Обґрунтовано засоби оптимізації особистісного зростання підлітків дитячих будинків і шляхи процесу їх успішної соціалізації. Впроваджено «Програму роботи практичного психолога з оптимізації особистісного зростання підлітків-вихованців дитячих будинків», яка є ефективним психологічним засобом особистісного зростання підлітків, сприяє розвитку успішності соціалізації у цілому.
Ашиток Н.І. 2011р. Мовна картина світу у філософсько-освітньому дискурсі (09.00.10 – філософія освіти) докторська дисертація.
Анотація: У дослідженні вперше визначається мовна картина світу у філософсько- освітньому вимірі, вивчається взаємодія раціональної і ірраціональної форм пізнання у процесі становлення цієї картини, її роль у формуванні креативної, гуманітарно-спрямованої мовної картини світу; аналізується специфіка її утворення на рівні загального (національна мова), окремого (мова соціальної групи) та одиничного (мовна картина світу особистості). У дисертаційній роботі обґрунтовується ефективність суб`єкт-суб`єктної освітньо-виховної парадигми у процесі становлення мовної картини світу; показана своєрідність її утворення як чинника захисту національної ідентичності молодого покоління в умовах глобалізації. Мовна картина світу досліджується як основа пізнавальної активності дітей і молоді. У роботі з`ясовується сутність процесу соціалізації в контексті перетворення людської історії на внутрішній скарб особистості, репрезентантом якого є мовна картина світу, та вивчається культурно-національний аспект цієї картини у філософсько-освітньому вимірі.
Гнатів З.Я. 2012р. Біблійні мотиви в українській культурі як предмет соціально- філософської рефлексії. – (09.00.03 – соціальна філософія і філософія історії) кандидатська дисертація.
Дисертація присвячена проблемі біблійних мотивів у знакових системах української культури. У роботі визначено основні мотиви Біблії: Бог, Його воля, буття людини, її місце у всесвіті, гріховність, спасіння, які у знакових системах української культури конкретизовані: а) мотивом серця як «внутрішньої людини» («філософія серця», «кордоцентризм», «екзистенційність» світовідчуття і світорозуміння); б) провіденціалістськими ідеями; в) есхатологічними, месіанськими, сотеріологічними мотивами. У знакових системах української культури встановлено «злиття горизонтів» тексту Біблії і буття суб’єкта української культури на підставі Слова, пізнання якого є шляхом до соціально-філософської рефлексії про себе і світ навколо себе. Встановлено, що «філософія серця», кордоцентризм є основним біблійним мотивом, парадигму якого виявлено в українській філософсько-літературній традиції, у традиції національного виховання, мистецтві, політичній культурі.
Доробок наукової школи (цінність отриманих результатів). Проаналізовано історичні етапи становлення концепції ідентичності та окреслено смислове поле ідентичності в сучасному цивілізаційному просторі, узагальнено наукові, теоретичні концепції ідентичності у вітчизняній і зарубіжній філософії, соціології та психології. Проведено системний аналіз змісту, структури, основних механізмів становлення, а також засобів формування та взаємодії особистісної і соціальної ідентичності. Визначено фундамент плюралізації ідентичності та динаміка взаємодії особистісної і соціальної ідентичності в умовах цивілізаційно-культурних зрушень. Встановлено основні тенденції формування та трансформацій ідентичності в сучасному суспільстві. Запропоновано шляхи і форми подолання кризи ідентичності у сучасному українському суспільстві.
Співпраця з вищими навчальними закладами України. Кафедра практичної психології співпрацює з Національним педагогічним університетом ім. М.Драгоманова. Основний напрямок наукових розробок проходить у площині вивчення соціокультурної динаміки цінностей у дискурсі модернізації сучасної освіти. Результатом співробітництва є участь у Всеукраїнських та Міжнародних конференціях, спільні монографії.
Основний напрямок спільних наукових пошуків з Інститутом психології Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського полягає в обгрунтованні компонентного складу показників ідентичності як концептуальних (біполярних) утворень, що містять на протилежних полюсах ознаки зрілої ідентичності та неідентичності (кризи). Результатом співробітництва є захист кандидатських дисертацій.
Співпраця з відділом соціальних проблем вищої освіти та виховання студентської молоді Інституту вищої освіти Академії педагогічних наук України. Напрям спільних досліджень полягає у вивченні сутності процесу демократизації вищої освіти, що на рівні активності особистості та студентських колективів проявляє себе як комплекс чинників формування ідентичності. Результатом співробітництва є спільні монографії.
Співробітництво із зарубіжними організаціями. Кафедра практичної психології співпрацює з Університет Марії Кюрі-Склодовської в Любліні (Польща). Основний напрямок співпраці полягає в обміні досвідом роботи в інклюзивних групах (угода про співпрацю Люблін (жовтень 2012р.). Результатом співпраці з Полонійною академією в Ченстохові (Польща) є обмін досвідом в організації психологічної служби (угода про співпрацю Ченстохова (березень 2012р.).
Представники наукової школи:
Москалець В. П. — доктор психологічних наук, професор кафедри практичної психології ДДПУ ім. Івана Франка.
Напрями наукових досліджень: психологічні основи виховання духовності в українській національній школі.
Основні праці: за час педагогічної діяльності опубліковано 102 праці, зокрема (5-7 праць):
1. Москалець В. «Лад» чи «мір»? – Важка проблема української національної ідеї / В.Москалець // Психологія і суспільство. – Український теоретико-методологічний соціогуманітарний часопис, 2012. – № 1 (47). – С. 8–16.
2. Москалець, В.П. Постановка проблеми професійного іміджу українських правоохоронців / В.П.Москалець // Збірник наукових праць. – № 62. – Серія: Педагогічні та психологічні науки / Головний редактор – Потапчук Є.М. – Хмельницький: Видавництво НАДПСУ, 2012. – С. 200–205.
3. Москалець В. Три сили для людини від «Великого Інквізитора» з позицій «канонічної психології» за В.А.Роменцем / В.Москалець // Психологія і суспільство. Український теоретико-методологічний соціогуманітарний часопис, 2012. – № 2 (48). – С. 7– 14.
4. Москалець В.П., Колтунович Т.М. Психічне вигорання – реальність чи вигадка? / В.П.Москалець, Т.М.Колтунович // Практична психологія та соціальна робота, 2012. – № 1 (154). – С. 58– 66.
5. Москалець В.П. Психологія особистості. Навчальний посібник / Віктор Москалець. – К.: Видавництво «Центр учбової літератури», 2013.
Стець В.І. – кандидат філософських наук, доцент кафедри практичної психології ДДПУ ім. Івана Франка.
Напрями наукових досліджень: особливості ідентифікаційних процесів потенційно елітарної особистості.
Основні праці: за час педагогічної діяльності опубліковано 44 праці, зокрема (5– 7 праць):
1. Феномен самовизначення у сучасному українському суспільстві. – Формування цінностей сучасної особистості: Збірник матеріалів міжнародної науково-практичної конференції. – Дрогобич, 2007 – С. 5 – 8. (у співавторстві Скотна Н.В.).
2. Національна еліта в умовах сучасного українського суспільства – Молодь і ринок: Щомісячний науково-педагогічний журнал. – 2007. – № 7 (30). – С. 81 – 83.
3. Система цінностей української еліти // Вісник Прикарпатського університету: філософські і психологічні науки. – Вип. ХІ. – Івано-Франківськ: ПНУ. – 2008. – С. 96– 99.
4. Ідентичність особистості: теоретико-емпіричний аналіз: Практичний посібник. – Дрогобич, редакційно- видавничий відділ ДДПУ, 2009. – 70 с. (у співавторстві Скотна Н.В., Середницька І.Я.).
5. Особливості соціокультурної ідентифікації сучасного студентства // Етнос. Культура. Нація: Збірник тез VII міжнародної науково-практичної конференції – Дрогобич, 2010. – С. 31 – 36. (у співавторстві Скотна Н.В.).
6. Особливості самовизначення молоді в умовах глобалізації // Молодіжна політика: проблеми та перспективи. Вип 3: збірник наукових праць – Дрогобич: Редакційно-видавничий відділ ДДПУ ім.І. Франка, 2012. – С.317– 320.
Борисенко З.Т. – кандидат психологічних наук, доцент кафедри практичної психології ДДПУ ім. Івана Франка.
Напрями наукових досліджень: Вплив ідентифікаційних процесів на взаємодію батьків з підлітками.
Основні праці: за час педагогічної діяльності опубліковано 20 праць, зокрема (5– 7 праць):
1. Особистість у соціальному просторі (філософський аспект) / Зоряна Борисенко / // Проблеми гуманітарних наук: Наукові записки Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка. – Дрогобич: Вимір, 1999. – Випуск IV. – С.111– -123.
2. Місце духовності в становленні громадянина України / Зоряна Борисенко / // Збірник наукових праць: філософія, соціологія, психологія. – Івано-Франківськ: Вид-во «Плай» Прикарпатського університету, 2000. – Випуск 5. – Частина ІІ. – С. 241– 244.
3. Психологічний аналіз стилів батьківської виховної взаємодії з підлітками / Зоряна Борисенко / // Проблеми гуманітарних наук: Наукові записки Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка. – Дрогобич: Редакційно- видавничий відділ Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка, 2010. – Випуск 25. Психологія. – С. 179–190.
4. Психологічний аналіз стилів батьківської виховної взаємодії з підлітками / Зоряна Борисенко / // Проблеми гуманітарних наук: Наукові записки Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка. – Дрогобич: Редакційно- видавничий відділ Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка, 2010. – Випуск 25. Психологія. –С. 179–190.
5. Психологічні засоби оптимізації адекватного вибору імперативних та діалогічних виховних впливів батьків на підлітків / Зоряна Борисенко / // Науковий вісник
Миколаївського державного університету імені В.О. Сухомлинського: збірник наукових праць. Серія «Психологічні науки» / за ред. С.Д. Максименка, Н.Є. Євдокимової. –Миколаїв: МНУ імені В.О. Сухомлинського, 2012. – Вип. 8. –Том 2. – С. 37–42.
Спринська З.В. — кандидат психологічних наук, доцент кафедри практичної психології ДДПУ ім. Івана Франка.
Напрямки наукових досліджень: ціннісна сфера особистості: психологічний аспект.
Основні праці: за час педагогічної діяльності опубліковано 23 праці, зокрема:
1. Ціннісні орієнтації та гендерні особливості особистості в межах молодіжної субкультури / Зоряна Спринська // Молодіжна політика: проблеми і перспективи. Збірник матеріалів ІІ Міжнародної науково-практичної конференції. – Дрогобич, 20 – 21 травня 2005 року. – С. 409 – 413.
2. Аналіз значущості термінальних цінностей та їх порівняльна характеристика у хлопців і дівчат / Зоряна Спринська // Проблеми загальної та педагогічної психології: Збірник наукових праць Інституту психології ім. Г.С. Костюка АПН України – 2006. – Т.7, вип. 9 – С. 371 –380.
3. Гендерний аспект ціннісних орієнтацій молоді / Зоряна Спринська // Проблеми гуманітарних наук. Наукові записки Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка. — Дрогобич : Ред.-вид. відділ ДДПУ імені Івана Франка. – 2007. – 19. – С. 56–65.
4. Взаємозв’язок агресивної поведінки особистості з її ціннісними орієнтаціями / Зоряна Спринська // Наука і освіта: Науково-практичний журнал Південного наукового Центру АПН України. –2007. – № 4 –5 – С. 157 – 159.
5. Гендерні особливості ціннісних орієнтацій сучасної української молоді / Зоряна Спринська // Європейський спільний простір та освітні перетворення в Польщі й Україні (1989 – 2006) : Перспективи і проблеми / за ред. М. Чепіль і
Р. Кухи. – Дрогобич: Ред.-вид. Відділ ДДПУ ім. І.Франка, 2007. – С. 320 – 326.
6. Психологічні особливості ціннісних орієнтацій вихованців колонії / Зоряна Спринська // Проблеми сучасної психології: Збірник наукових праць Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка, Інститут психології імені Г.С. Костюка НАПН України. – 2012. – Вип. 17. – С. 553 – 565.
7. Психологія особистості : тексти лекцій [для студентів спеціальностей «Психологія», «Практична психологія»] / Зоряна Спринська. – Дрогобич : Редакційно-видавничий відділ Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка, 2012 р. – 175 с.
Попіль М.І. — кандидат психологічних наук, доцент кафедри практичної психології ДДПУ ім. Івана Франка.
Напрями наукових досліджень: дослідження психологічних особливостей та основних регулятивних механізмів професійної ідентичності, із визначенням можливостей її цілеспрямованого формування; профілактика професійних деструкцій.
Основні праці: за час педагогічної діяльності опубліковано 29 праць, зокрема:
1. Попіль М.І. Розвиток ідентичності як основа становлення духовності особистості / М.І.Попіль // Актуальні проблеми психології. Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія: [зб. наук. праць інституту психології ім. Г.С. Костюка АПН України / ред. С.Д. Максименко, М.В. Папучі]. – Київ – Ніжин, 2008. – Т. 10. – Вип.6. – Ч.2. – С. 180 – 183.
2. Попіль М.І. Проблема формування ідентичності майбутніх медсестер у процесі Професійної підготовки М.І.Попіль //Актуальні проблеми психології. Проблеми психології творчості: [зб. наук. праць / ред. В.О. Моляко]. – Т.12. – Вип.6. – Житомир: Вид-во ЖДУ ім. І.Франка. – 2009. – С. 249 – 256.
3. Суть та роль ідентичності у становленні особистості / Проблеми гуманітарних наук. Наукові записки Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка: [зб. наук. праць]. – Дрогобич: Редакційно-видавничий відділ ДДПУ ім. Івана Франка, 2011. – Вип.25. Психологія.
– С. 96 – 108.
4. Попіль М.І. Вивчення впливу смислових орієнтацій на становлення професійної ідентичності медичних працівників / Марія Попіль // Наукові записки. Серія «Психолого-педагогічні науки». Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя; [Заг. ред. Є.І.Коваленко]. – Ніжин: НДУ
ім. М. Гоголя, 2011. –С. 222 – 226.
5. Попіль М. І. Професійно-особистісні якості вчителів початкової школи як підґрунтя для формування професійної ідентичності / Марія Попіль // Збірник наукових праць № 60. Серія : педагогічні та психологічні науки; [гол. ред. Потапчук Є. М.]. – Хмельницький : Вид-во Національної академії Державної прикордонної служби України імені Б. Хмельницького, 2011. – С. 187–190.
Хавула Р.М. — викладач кафедри практичної психології ДДПУ ім. Івана Франка.
Напрями наукових досліджень: батьківство як обов`язковий елемент особистісної ідентичності
Основні праці: за час педагогічної діяльності опубліковано 10 праць, зокрема:
1. Батьківство як психологічний феномен / Роман Михайлович Хавула // Проблеми загальної та педагогічної психології. Збірник наукових праць Інституту психології ім. Г.С. Костюка АПН України / За ред.
С.Д. Максименка. Т. XI, част. 1. – К., 2009. – С. 554¬562. – (Інститут психології
ім. Г.С. Костюка АПН України).
2. Вплив структури батьківської сім`ї на психологічну готовність юнаків до батьківства / Роман Михайлович Хавула // Актуальні проблеми психології. Збірник наукових праць Інституту психології ім. Г.С. Костюка АПН України / За ред. С.Д. Максименка. Т. VII, Вип. 21. – К., 2009. – С. 215–220.
3. Психолого-педагогічні чинники формування психологічної готовності юнаків до батьківства / Роман Михайлович Хавула // Проблеми сучасної психології : Збірник наукових праць Кам’янець-Подільського національного університету ім. Івана Огієнка, Інституту психології ім. Г.С. Костюка АПН України / За ред. С.Д. Максименка, Л.А. Онуфрієвої. – Вип. 10. – Кам`янець-Подільський : Аксіома, 2010. – С. 771–781.
4. Стосунки з батьками в сім`ї як основа формування уявлень про майбутнє ставлення до власних дітей / Роман Михайлович Хавула // Проблеми гуманітарних наук: Наукові записки Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка / Ред. кол. Т. Біленко, Н. Скотна,
М. Боришевський та ін. – Дрогобич: Редакційно-видавничий відділ ДДПУ імені Івана Франка, 2011. – Випуск двадцять четвертий. Психологія. – С. 191 – 203.
5. Емпіричне дослідження готовності до батьківства в юнацькому віці / Роман Михайлович Хавула // Проблеми гуманітарних наук: Збірник наукових праць Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка / Ред. кол. Т. Біленко, Н. Скотна, О. Галян та ін. – Дрогобич: Редакційно-видавничий відділ ДДПУ імені Івана Франка, 2011. – Випуск 27. Психологія.
– С. 139-153.
6. Психологічний аналіз ціннісних орієнтирів у юнацькому віці / Роман Михайлович Хавула // Збірник наукових праць молодих учених педагогічного університету імені Івана Франка / Редактори-упорядники В. Ільницький,
А. Душний, І. Зимомря. – Вип. 1. – Дрогобич : Посвіт, 2012. – С. 231–237.
7. Психологічні особливості подружньої сумісності / Роман Михайлович Хавула // Актуальні питання гуманітарних наук. Міжвузівський збірник наукових праць молодих учених педагогічного університету імені Івана Франка / Редактори-упорядники В. Ільницький, А. Душний, І. Зимомря. – Вип. 3. –Дрогобич : Посвіт, 2012. – С. 258–267.
Гринечко А.Я. – викладач кафедри практичної психології ДДПУ ім. Івана Франка.
Напрями наукових досліджень: особливості самовизначення та ідентичності сучасної молоді
Основні праці: за час педагогічної діяльності опубліковано 15 праць, зокрема:
1. Феномен взаємовпливів тривожності та ідентичності в контексті особистісного розвитку / А. Я. Гринечко // Проблеми загальної та педагогічної психології. Збірник наукових праць Інституту психології ім. Г.С. Костюка АПН України / За ред. С.Д. Максименка. Т. XI, част. 1. – К., 2009. – С. 85–92.
2. Співвідношення рівнів самооцінки та тривожності сучасної молоді
/ А. Я. Гринечко // Молодіжна політика: проблеми та перспективи: Збірник матеріалів VI Міжнародної науково-практичної конференції, Дрогобич, 15 – 16 травня 2009 року / Наук. Ред.С.А. Щудло. – Дрогобич: Редакційно-видавничий відділ ДДПУ ім. Івана Франка, 2009. – С. 272–276.
3. Особистісне самовизначення школяра-підлітка як механізм його соціалізації / А. Я. Гринечко // Матеріали Міжнародної науково-практичної конференції «Соціалізація особистості і суспільні трансформації: механізми взаємовпливи та вияви» (14-15 травня 2009 р.). – Чернівці: Книга – XXI, 2009. – С.59–62.
4. Емпіричний аналіз чинників особистісного самовизначення в старшому підлітковому віці / А.Я. Гринечко // Проблеми гуманітарних наук: Наукові записки Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка / Ред. кол. Т. Біленко, Н. Скотна, М. Боришевський та ін. – Дрогобич: Редакційно-видавничий відділ ДДПУ імені Івана Франка, 2011. – Випуск двадцять четвертий. Психологія. – С 105–116.
5. Особливості самовизначення тривожних підлітків / А.Я. Гринечко // Проблеми сучасної психології: Збірник наукових праць Кам’янець-Подільського національного університету ім. Івана Огієнка, Інституту психології ім. Г.С. Костюка АПН України / За ред. С.Д. Максименка,
Л.А. Онуфрієвої. – Вип. 12. – Кам`янець-Подільський : Аксіома, – С. 260–270.
6. Самоактуалізація як регулятор процесу особистісного самовизначення / А.Я. Гринечко // Проблеми гуманітарних наук: Збірник наукових праць Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка / Ред. кол. Т. Біленко, Н. Скотна, О. Галян та ін. – Дрогобич: Редакційно-видавничий відділ ДДПУ імені Івана Франка, 2011. – Випуск 27. Психологія. – С. 198–181.
7. Зміст ціннісного самовизначення в старшому підлітковому віці
/ А.Я. Гринечко // Збірник наукових праць молодих вчених педагогічного університету імені Івана Франка / Редактори-упорядники В. Ільницький,
А. Душний, І. Зимомря. – Вип. 1. – Дрогобич : Посвіт, 2012. – С. 199–205.
Тепла Марія Йосипівна — викладач кафедри практичної психології ДДПУ
ім. Івана Франка.
Напрями наукових досліджень: Ціннісна складова етнічної ідентичності
Основні праці: за час педагогічної діяльності опубліковано 28 праць:
1. Виховання студентської молоді – один з напрямків соціально-педагогічної діяльності ВНЗу // Матеріали Міжнародної науково-практичної конференції «Психолого-педагогічні проблеми соціальної роботи та професійна підготовка до неї: теорія, практика» Самбір 2002. – С.246.
2. Вплив ціннісних орієнтацій на формування особистості. // Проблеми загальної і педагогічної психології . Збірник наукових праць Інституту психології НАПН України імені Костюка, т. ХІІІ. Ч.2, 2011. С. 399–407. – фахове видання
3. Аналіз ціннісних орієнтацій особистості студента http://www.zavaпtag.com/docs/7/iпdex- 1935242-4.html?page=9 Матеріали всеукраїнської науково-практичної конференції «Психолого-педагогічні та політичні проблеми у трансформаційних процесах українського суспільства»,
23–24 лютого 2012р., Кременчук. (0,15 друк.арк.) – фахове видання
4. Проблема ціннісних орієнтацій як чинника розвитку суб`єктності в юнацькому віці (для публікації в віснику Соціально-гуманітарного факультету Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка ).
Колечко Остап Федорович — викладач кафедри практичної психології ДДПУ ім. Івана Франка.
Напрями наукових досліджень: Розвиток професійної ідентичності у студентів – майбутніх вчителів початкових класів».
Основні праці: за час педагогічної діяльності опубліковано 10 праць, зокрема:
1. Колечко О.Ф. Психологічний аналіз проблеми особистісної та соціальної ідентичності / Остап Колечко // Молодіжна політика: проблеми і перспективи: Матер. V Міжнар. наук.-практ. конф. – Львів – Дрогобич: Редакційно-видавничий відділ ДДПУ імені Івана Франка, 2008. – С.199–201.
2. Колечко О.Ф. Феномен професійної ідентичності в контексті соціалізації сучасної молоді / Остап Колечко // Молодіжна політика: проблеми і перспективи: Матер. VI Міжнар. наук.-практ. конф. – Дрогобич: Редакційно-видавничий відділ ДДПУ імені Івана Франка, 2009. – С.173–176.
3. Колечко О.Ф. Психологічні особливості розвитку професійної ідентичності установлені професіонала / Остап Колечко // Проблеми гуманітарних наук: Наук. записки ДДПУ / Редколегія: Т. Біленко (гол. ред.),
Н. Скотна, та ін. Дрогобич : Редакційно-видавничий відділ ДДПУ імені І. Франка, 2010. – Вип. 25 – С. 14–26.
4. Колечко О.Ф. Взаємозв’язок Его-ідентичності психологічної служби у професійно- технічних навчальних закладах / Остап Колечко // Педагогіка і психологія професійної освіти: Наук. — метод журн. / Редколегія: Н.Г. Ничкало (гол. ред.), Ю.Я. Баболо, Р.О. Корж та ін. — Львів ПЦВ Нац. Універ. «Львівська політехніка», 2010. – Вип. № 1 – С. 125–136.
5. Колечко О.Ф. Динаміка становлення професійної ідентичності майбутніх учителів початкових класів / Остап Колечко // Педагогіка і психологія професійної освіти: Наук- метод. журн. / Редколегія: Н.Г. Ничкало ( гол. ред.), Ю.Я. Баболо, Р.О. Корж та ін. – Львів ПЦВ Нац. Універ. «Львівська політехніка», 2010. – Вип. № 5 – С. 113–143.
6. Колечко О.Ф. Динаміка образу «Я – майбутній професіонал» як ціннісна орієнтація студентів – учителів початкових класів / Остап Колечко // Збірник наукових праць молодих учених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка / Редколегія: В. Ільницький, А.Душний, І. Зимомря та ін. – Дрогобич: Посвіт, – С. 22 – 230.
Бандура Г.Р. — викладач кафедри практичної психології ДДПУ ім. Івана Франка.
Напрями наукових досліджень: Емоційні чинники кризи ідентичності особистості у період дорослішання.
Основні праці: за час педагогічної діяльності опубліковано 17 праць, зокрема (5–7 праць):
1. Особливості проявів емоційної сфери студентів / Галина Бандура // Вісник Чернігівського державного педагогічного університету імені Т.Г.Шевченка. Випуск 31. Серія: психологічні науки: Збірник наукових праць у 3-х т. — Чернігів: ЧДПУ, 2005. – №31 – Т.1. – С.12 – 16.
2. Соціально-психологічні детермінанти психоемоційної активності студентів / Галина Бандура // Науковий часопис НПУ імені М.П.Драгоманова. Серія №12. Психологічні науки: Зб. наукових праць. – К.: НПУ імені М.П.Драгоманова, 2007. – №18 (42). – С.220 – 226.
3. Закономірності розвитку емоційної сфери особистості в онтогенезі / Галина Бандура //Вісник соціально-гуманітарного факультету. Вип. ІІ. – Дрогобич: Редакційно-видавничий відділ Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка, 2009. – С.168 – 172.
4. Психологічні особливості емоційних станів вихованців пенітенціарного закладу / Галина Бандура // Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д.Ушинського / Збірник наукових праць. Одеса, 2010.
– С.97 – 103.
5. Ідентичність особистості: психологічний аспект / Галина Бандура // Психологічні проблеми сучасності: Тези ІХ науково-практичної конференції студентів та молодих вчених. Львів, 2012. – С. 7–8.
6. Особливості становлення ідентичності в ранньому підлітковому віці / Галина Бандура // Актуальні питання гуманітарних наук. Міжвузівський збірник наукових праць молодих учених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка. – Вип. 3. Дрогобич: Просвіт, 2012. – С.213–219.